Hjemme hos os: Madlavning, Bagetid, Brød og kager, Kreative påfund og Familietid. Velkommen.

mandag den 7. november 2011

Kartoffelpizza


Denne gang er jeg blevet inspireret af Kogebog for fattigrøve I, da vi havde både kartofler og tomater tilbage efter weekenden. Det blev en succes og er super nemt at lave.



Endnu en gang har jeg ikke fulgt opskriften helt, så jeg gengiver opskriften, som jeg har lavet den.

1 kg kartofler
80 g hvedemel
50 g smeltet smør
2 fed hakket hvidløg
salt og peber
4 tomater skåret i skiver
250 g smuldret blok feta
Rester af lidt bacon og kyllingepølser

Kartoflerne skrælles, koges, moses og blandes derefter sammen med hvedemel, smør, hvidløg, salt og peber.

Massen røres sammen og trykkes tyndt ud på en bageplade med bagepapir.

Tomaterne skæres i skiver, osten smuldres og kødet skæres i passende størrelser.

Fyldet fordeles over pizzamassen.

Bages ced 200 grader i ca. 20 min i en forvarmet ovn.
Share:

2 kommentarer:

  1. Wow, hvor ser det godt ud - og skøn ide - det må prøves :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  2. Det skulle du gøre Birthe. Det smagte bare vildt godt og man kan jo selv vælge hvad man synes passer godt med kartoffelbunden :D

    SvarSlet

Popular Posts

Categories

Unordered List

Follow on Bloglovin

Text Widget

Blog Archive

Leveret af Blogger.

Faste læsere

Labels

Søg i denne blog

Blogroll

About

Flickr

BTemplates.com

Copyright © Biancas Kageverden | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com